An nou, sfaturi noi pentru o viata sanatoasa

Autor: 11/01/2018 Blog

2018 vine cu sfaturi noi si utile pentru iubitorii regimului vegan si raw vegan. Sau, mai bine zis, pentru cei care doresc sa urmeze un stil de viata sanatos.

Am rasfoit mai multe articole si am facut o selectie a celor mai interesante si utile sugestii venite din partea unor nutritionisti celebri. Stim ca ne aflam in acea perioada din an cand decidem sa mergem mai des la sala, sa incepem o dieta sau sa urmam o cura de detox. Din acest motiv nu ne vom axa pe clasicele sfaturi (beti multa apa, mancati mult verde, consumati trei mese pe zi), ci vom afla ce mai este de facut pentru a obtine cele mai bune rezultate urmand regulile general valabile.

  1. Dr. Jonny Bowden, renumit nutritionist din America si specialist in psihologia cognitiva, recomanda sa facem o plimbare seara, inainte de cina. Noua minute de mers pe jos in aer liber, zilnic, sunt suficiente pentru a regla metabolismul si pentru a sta departe de afectiunile cardiace. Nutritionistul american ne mai recomanda sa tinem un jurnal alimentar unde sa notam toate alimentele consumate. Astfel putem sta departe de mancatul iresponsabil, compulsiv.
  2. Prof. dr. Nicolae Hâncu ne atrage atentia ca putem ajunge in timp la obezitate din cauza ciugulelilor necontrolate din timpul zilei. Este ideal sa luam gustari intre mese, ce constau in fructe sau nuci, insa rontaieli precum napolitanele, biscuitii sau alte produse care aduc doar un plus caloric, duc la obezitate.
  3. “Nu cred in cure de slabire pentru ca ele sunt de multe ori fanteziste. Sunt extrem de restrictive, practic nu pot fi tinute. Omul se simte frustrat, ceea ce este un factor de agravare al consumului exagerat de alimente. Oraganismul are nevoie de foarte multi nutrienti non nutrienti; adica are nevoie de proteine de buna calitate, de glucide, de lipide de buna calitate. Are nevoie de minerale, de vitamine, de antioxidanti, de fibre alimentare”, ne invata specialistul in nutritie, prof. Gheorghe Mencinicopschi.
  4. “Nu mancati multe grasimi, pentru ca, in timp, se poate ajunge la obezitate. Daca, pe de alta parte, consumati prea putine grasimi, carbohidratii se vor transforma in grasimi (deoarece organismul are nevoie) si astfel va creste concentratia de lipide din sange”, ne sfatuieste celebrul nutritionist Martin Brunnberg. Cantitatea ideala de grasime pe care ne recomanda nutritionistul sa o consumam este de 70-110 grame pe zi. Putem consuma avocado, nuci, ulei de masline etc. Este foarte important sa ne hranim cu grasimi curate, cat mai putin procesate (oxidate, rafinate, incalzite). Grasimile din surse naturale ne confera energie, protejeaza functiile creierului, favorizeaza secretia de hormoni, contribuie la absorbtia mai multor vitamine, scad riscul de tromboza.
  5. Nutritionistul dr. Mihaela Bilic nu ne recomanda sa ne apucam de sport si de dieta in acelasi timp. “Departe de mine gandul de a va descuraja in privinta miscarii; este cel mai sanatos si mai firesc mod de a-ti folosi corpul, pentru asta am fost proiectati. Doar ca nu e recomandat sa va apucati si de cura de slabire si de sport in acelasi timp. O sa va fie tare greu”, ne invata nutritionistul dr. Mihaela Bilic. Dieta pune o presiune asupra corpului si psihicului. A face sport intens in timp ce suntem la regim inseamna a risca sa nu ducem niciun obiectiv la bun sfarsit.

Cum sa traiesti cel putin 100 de ani!

| Blog | No Comments

Undeva in nordul Pakistanului traieste cea mai longeviva populatie din lume, care respecta obiceiuri vechi ce o feresc de boli, mostenite de la strabuni. Modul in care traiesc acesti oameni numiti Burusho, locuitori din zona Hunza, efortul fizic pe care il depun zilnic, ce alimente consuma, cu ce se hranesc in post, toate aceste aspecte contribuie la calitatea vietii lor.

Retete vegane bogate in proteine

| Blog | No Comments

Va povesteam in articolul trecut ca proteinele sunt pietrele de temelie care stau la baza constructiei organismului. Acestea contribuie la dezvoltarea tesuturilor si dau energie corpului, fapt pentru care va sfatuim sa le includeti frecvent in meniu.

Surse de proteine vegetale si rolul acestora in organism

| Blog | No Comments

Asa cum DEX-ul ne invata, proteina este acea substanta organica cu greutate moleculara foarte mare, indispensabila in alimentatie. De ce este indispensabila? Pentru ca indeplineste in organism multiple functii fundamentale, cu rol important in celula vie.

Turta dulce mult aduce

| Blog | No Comments

Grija pentru “eticheta curata” a celor de la Ambrozia ne determina sa descoperim cat mai multe produse din gama lor. Daca saptamana trecuta va vorbeam despre biscuitii fara zahar, astazi vom povesti despre turta dulce. Si in acest caz avem in vedere un produs fara zahar adaugat.

Biscuitii vegani Ambrozia au “invadat” rafturile cu gusturi noi

| Blog | No Comments

Va mai amintiti de gustosii biscuiti vegani fara zahar adaugat Ambrozia? In urma cu mai bine de un an va povesteam despre cum au luat nastere acesti biscuiti excelenti cu ajutorul patiseriei traditionale.

Siropul de pin, un adevarat aliat pentru sanatate

| Blog | No Comments

De fiecare data cand dam o fuga pe la munte nu uitam sa luam de la producatorii locali si doua-trei sticlute cu sirop de pin. Acest medicament natural a trecut testul timpului si s-a dovedit a fi extrem de eficient in tratarea mai multor afectiuni, precum cele pulmonare, renale, reumatismul, insomniile si stresul.

Camara cu Merinde
Bd. Mamaia nr. 180
Constanta, CT 900540
Romania