Patru retete delicioase pe baza de hrisca

Autor: 31/08/2017 Blog
Patru retete delicioase pe baza de hrisca

Hrisca este atat aliment, cat si medicament. Are un gust delicios, parfumat si este extrem de hranitoare. Daca alegeti sa consumati preparate pe baza de hrisca, veti oferi organismului o ploaie de elemente nutritive. Acest aliment are in compozitie proteine, fier, calciu, zinc, magneziu, seleniu, vitamine din complexul B, antioxidanti si aminoacizi esentiali.

Este important de mentionat ca nu contine gluten. Acesta este motivul pentru care persoanele diagnosticate cu boala celiaca sau intoleranta la gluten pot consuma cu incredere hrisca. Acest superaliment este ideal si pentru persoanele care sufera de diabet, tinand cont ca mentine nivelul de glucoza scazut.

Hrisca ajuta, de asemenea, la cresterea nivelului de dopamina si, implicit, trateaza depresia. Poate fi folosita si pentru ameliorarea afectiunilor cardio-vasculare, prevenirea cancerului de mai multe tipuri (gastric, pulmonar sau esofagian) si intarirea sistemului nervos.

Tania Bordianu ne-a oferit cateva retete excelente pe baza de hrisca. Va invitam sa le incercati. Merita!

Salata de hrisca

Pentru preparare aveti nevoie de 200g de hrisca maro, 150g de pastai verzi de fasole, 1 ardei gras galben, 1 ceapa mica, 1 legatura de patrunjel, 1 lingura de ulei de masline si sare de mare cu ierburi aromatice.

Pentru inceput, puneti hrisca spalata intr-un vas si lasati-o la hidratat pentru minim 4 ore. Fierbeti pastaile congelate sau proaspete pentru 5-8 minute, apoi scurgeti apa si lasati-le la racit. Mai departe, tocati ceapa, ardeiul galben si patrunjelul.

Dupa ce s-a hidratat hrisca si ati scurs apa, amestecati-o cu pastaile, legumele tocate, verdeata si uleiul de masline. Presarati putina sare cu ierburi aromatice si salata este gata!

Supa de hrisca

Daca doriti sa preparati aceasta supa hranitoare, aveti nevoie de 1 cana de hrisca maro, 1 ceapa, 1 morcov, 5-6 ciuperci champignon, 2 linguri de ulei de masline, 2-3 rosii bine coapte, 1 legatura de patrunjel, 3 fire de leustean, 2 litri de apa, 3 catei de usturoi si sare neiodata.

Spalati hrisca in cateva ape si lasati-o la hidratat in apa rece, peste noapte (adaugati 3 cani de apa la 1 cana de hrisca). Intr-o tigaie se pun 2 linguri de ulei de masline, 2 linguri de apa, ceapa tocata, morcovul tocat, ciupercile taiate cubulete si se calesc la foc mic.

este 10 minute se adauga rosiile taiate cubulete si usturoiul zdrobit. Puneti capacul si lasati amestecul la foc mic, timp de 5 minute. Intr-o oala se fierb 2 litri de apa. Scurgeti apa si caliti bine hrisca hidratata. Adaugati in apa fiarta hrisca, legumele inabusite si sarea.

Pentru un aspect deosbit, serviti supa cu putin patrunjel si leustean proaspat.

Dovlecei umpluti cu hrisca

Va sunt necesare urmatoarele ingrediente: 6 dovlecei rotunzi, 200 g de hrisca maro, 1 ceapa, 1 rosie mare, 2 tije de telina Apio, 2 linguri de ulei de masline, 3 catei de usturoi, sare neiodata si piper.

Spalati dovleceii si taiati-le varful. Scobiti interiorul cu ajutorul unei linguri, insa nu aruncati miezul pentru ca il veti folosi in compozitie. Intr-o tigaie puneti uleiul de masline, ceapa tocata, interiorul dovleceilor, tijele de telina tocate, rosiile maruntite si le inabusiti la foc mic (aproximativ 10 minute).

Cand legumele sunt gata, adaugati usturoiul zdrobit, sarea si piperul. Hrisca maro se poate fierbe (200 g hrisca in 400 ml apa) sau se poate pune la hidratat in apa rece, pentru 3 ore. Dupa ce s-a fiert sau s-a hidratat, o scurgeti bine de surplusul de apa si o adaugati in tigaie peste legumele sotate.

Umpleti dovleceii cu amestecul obtinut si ii coaceti timp de 25-20 de minute la temperatura de 180-190 de grade.

Budinca de hrisca

Veti obtine un desert delicios cu ajutorul urmatoarelor ingrediente: 250 ml apa sau lapte vegetal, 4 linguri de pudra de hrisca, 1 lingura de cacao, 1 lingura miere (sau zahar de cocos pentru vegani), 1/2 lingurita de scortisoara, 1 lingura de ulei de cocos, boabe de cacao, fulgi de cocos, goji si boabe de hrisca verde (pentru ornat).

Puneti apa sau laptele la fiert. Dupa ce a dat in clocot, dati focul mai incet si adaugati usor praful de hrisca amestecand cu un tel ca sa nu se formeze cocoloase; tineti pe foc 3 minute, amestecand continuu. Scoateti vasul de pe foc, adaugati uleiul de cocos, cacao si indulcitorul (daca folositi miere, trebuie lasata compozitia sa se raceasca un pic).

Adaugati budinca intr-un bol si ornati-o cu fructe de goji, boabe de cacao, fulgi de cocos si boabe de hrisca verde.

Va dorim pofta buna!

Fermele organice. Un drum mai sigur spre sănătate

| Blog | No Comments

De la oraş la ţara sau invers? Care ar fi ascensiunea în viziunea dumneavoastră? Myra şi Drew Goodman, doi tineri crescuţi în centrul oraşului New York, au decis fără să clipească să se mute într-o zonă liniştită, în mijlocul naturii, departe de zgomotul neîncetat al traficului şi feriţi de orice urmă de poluare.

În frigider sau în congelator? Cum păstrăm corect alimentele?

| Blog | No Comments

Preţul mic al produselor congelate ne-a făcut în timp să ne îndreptăm atenţia în mare parte către produsele proaspete, deoarece ştim cu toţii că preţul reflectă de cele mai multe ori calitatea.

20 de idei pentru o gustare sănătoasă, vegană

| Blog | No Comments

Ne-am gândit să facem astăzi o listă cu 20 de sugestii ce vă pot fi de folos când doriţi să luaţi o gustare şi nu ştiţi ce să conţină aceasta. Să fie o mână de migdale? Sau o cană de fructe? Poate un smoothie…

Trei reţete delicioase pe bază de căpşuni

| Blog | No Comments

Un fruct romantic adorat atât de adulţi, cât şi de copii, cu gust dulce, răcoritor şi uşor de inclus în reţete pline de savoare. Dar oare mai este nevoie de prezentare? Astăzi am ales să vorbim despre câteva preparate pe bază de căpşuni ce vă pot face zilele mai dulci.

Noutăţi de la Happylife pentru momente dulci

| Blog | No Comments

Şase sortimente noi de batoane vegane, ciocolată cu cinci arome diferite, fără zahăr adăugat, şi numeroase vafe crocante cu felurite arome date de ingrediente naturale, culese din surse sigure.

Reţete spirituale şi culinare de pe “Insula Zeilor”

| Blog | No Comments

Un loc unde este nepoliticos să-ţi arăţi mânia. Un colţ de pământ unde este natural să fii empatic şi unde 80% dintre locuitori se roagă, fac yoga şi practică meditaţia înainte de culcare.

Camara cu Merinde
Bd. Mamaia nr. 180
Constanta, CT 900540
Romania