Omega 3. Beneficii si surse

Autor: 30/03/2018 Blog

Acizii grasi Omega 3 sunt considerati acizi esentiali si sunt direct responsabili de sanatatea corpului nostru. Va povesteam intr-un articol anterior ca proteinele contin in total 20 de aminoacizi, printre care se numara cei opt aminoacizi esentiali ce nu pot fi produsi in mod natural la nivel celular.

Acestia ajung in organism si sunt asimilati doar prin intermediul alimentatiei. Cei mai importanti sunt Omega 3 si Omega 6, aminoacizi care au grija de buna functionare a corpului uman. Astazi vom enumera zece beneficii ale acestora si vom afla care sunt cele mai bogate surse de Omega 3.

Beneficii

  1. Cresc nivelul de HDL, cunoscut si sub numele de colesterol bun.
  2. Scad nivelul de LDL, respectiv colesterol rau.
  3. Lupta impotriva depresiei. Puteti scapa de astenia de primavara cu ajutorul consumului de acizi grasi Omega 3.
  4. Ajuta la diminuarea inflamatiilor.
  5. Lupta impotriva aparitia aterosclerozei.
  6. Reduc riscul aparitiei atacului cerebral.
  7. Asigura o buna desfasurare a proceselor cognitive, protejand functiile creierului. Totodata, contribuie si la performanta memoriei.
  8. Impiedica aparitia bolilor cronice.
  9. Scad tensiunea arteriala.
  10. Impiedica aparitia cardiopatiei ischemice (suferinta muschiului cardiac).

Simptome

Ne putem da seama ca avem deficit de Omega 3 daca ne simtim obositi, avem o stare permanenta de slabiciune, trecem frecvent de la o stare la alta sau simtim ca ne cuprinde o usoara depresie. De asemenea, o piele uscata, circulatia sanguina deficitara si aparitia problemelor cardiace ne pot semnala un deficit de acizi grasi Omega 3.

Surse de Omega 3

Ne putem lua aportul necesar de acizi grasi Omega 3 din uleiurile vegetale (masline, soia, in, rapita), legumele cu frunze verzi (spanac, salata), seminte de in, de canepa, seminte de dovleac, nuci si produse pe baza de soia.

Inghetata pentru dor de vara

| Blog | No Comments

Si ce daca afara este inca frig. Noua ne-a fost pofta de inghetata si am cautat cateva retete delicioase si sanatoase. Sa spunem drept, mai speram sa ne vada vara si sa ne imbratiseze mai repede. Ne incapatanam sa lasam gecile groase in dressing, sa ascundem manusile si sa gustam treptat din placerile verii.

Faceti-va viata mai usoara cu aplicatiile dedicate veganilor

| Blog | No Comments

Aparitia telefoanelor inteligente ne-a transportat intr-o noua era a informatiilor si ne-a usurat viata ceva mai mult decat o facea internetul. De ce sa nu profitam la maxim de tehnologie?!

Bio Latte Matcha. Schimba rutina de dimineata!

| Blog | No Comments

Rutina unei persoane fericite si pline de viata: suna alarma cu cel putin o ora inainte de a pleca la birou, imi fac toaleta de dimineata, savurez o bautura pe baza de superalimente, citesc o revista, zambesc si plec spre birou incarcat de energie.

Cum sa traiesti cel putin 100 de ani!

| Blog | No Comments

Undeva in nordul Pakistanului traieste cea mai longeviva populatie din lume, care respecta obiceiuri vechi ce o feresc de boli, mostenite de la strabuni. Modul in care traiesc acesti oameni numiti Burusho, locuitori din zona Hunza, efortul fizic pe care il depun zilnic, ce alimente consuma, cu ce se hranesc in post, toate aceste aspecte contribuie la calitatea vietii lor.

Retete vegane bogate in proteine

| Blog | No Comments

Va povesteam in articolul trecut ca proteinele sunt pietrele de temelie care stau la baza constructiei organismului. Acestea contribuie la dezvoltarea tesuturilor si dau energie corpului, fapt pentru care va sfatuim sa le includeti frecvent in meniu.

Surse de proteine vegetale si rolul acestora in organism

| Blog | No Comments

Asa cum DEX-ul ne invata, proteina este acea substanta organica cu greutate moleculara foarte mare, indispensabila in alimentatie. De ce este indispensabila? Pentru ca indeplineste in organism multiple functii fundamentale, cu rol important in celula vie.

Camara cu Merinde
Bd. Mamaia nr. 180
Constanta, CT 900540
Romania