Masa devine mai hranitoare in mijlocul naturii

Autor: 12/07/2017 Blog
Masa devine mai hranitoare in mijlocul naturii

Nu va pot cere sa va retrageti la ora mesei pe o plaja pustie, unde sa savurati merindele doar in compania valurilor marii si a cantecelor “fredonate” de pescarusi.

Desi ar fi excelent daca ati putea face asta. In urma cu putin timp am fost la Suceava unde am stat cazata la o pensiune in apropierea Cetatii de Scaun. Dimineata ma trezeam cu o singura dorinta: sa ajung cat mai repede la masa, sa ma asez in gradinita plina de plante, unde gazda amabila ma astepta cu un mic dejun gustos si cu un minunat playlist format din cantecele Enyei.

Imi doream sa iau acel moment si sa il repet la nesfarsit. Ma simteam cuprinsa de o bucurie greu de descris si de energie suficienta pentru o zi intensa de munca. Cunosteam informativ ca este bine sa luam masa intr-un mediu relaxant, insa, pana de curand, nu am aprofundat niciodata teoria.

Acum pot raspunde la intrebarea: “De ce este bine sa procedam astfel?”.

Natura inlatura stresul

In primul rand, cand ne asezam in mijlocul naturii ne scade nivelul de stres. Exista studii care dovedesc ca persoanele care traiesc in zone bogate in spatii verzi au nivelul de cortizol (hormonul stresului) mai scazut. O persoana stresata are tendinta sa manance si, totodata, sa mestece pe fuga.

Este bine cunoscut faptul ca trebuie sa mestecam cel putin de 20 de ori inainte de a inghiti. Linistea ne ajuta sa preluam corect informatia din stomac si sa o ducem catre creier. In stomac si intestin se secreta hormonii foamei si ai satietatii.

Senzatiile sunt transmise catre creier in aproximativ 20 de minute.

De aceea, daca mancam pe fuga si nu ne ascultam corpul avem toate sansele sa consumam mai multa mancare decat avem nevoie. Atunci cand mancam trebuie doar sa… mancam. Este important sa savuram mancarea si sa ne bucuram de fiecare inghititura.

Daca facem asta devenim mai fericiti. Odata ce am devenit mai fericiti nu mai simtim nevoia sa umplem cu produse alimentare nesanatoase golul dat de frustrarea ca suntem la dieta sau ca avem multe sarcini de indeplinit.

Fiti pregatiti pentru a lua masa

Daca suntem stresati, furiosi, agitati sau grabiti este ideal sa luam o pauza, sa ne linistim si apoi sa ne asezam la masa. In toate situatiile enumerate mai sus, corpul secreta hormonul stresului care da creierului comanda “lupta sau fugi”.

Odata ce a primit acest semnal, creierul blocheaza digestia pentru a pastra energia si a o folosi in fata pericolului. Daca alegem sa mancam in tensiune, vom experimenta o stare de rau deoarece aparatul digestiv nu este pregatit pentru munca.

Stim ca este imposibil sa fiti in mijlocul naturii de fiecare data cand vine ora mesei, insa invatati sa va acordati mai multa atentie cand vine vorba de alimentatie. Este important sa va hraniti nu doar stomacul, ci si mintea si sufletul.

Ghidul veganului Partea a II-a: “Noi ce mancam?”

| Blog | No Comments

Daca va aflati in imposibilitatea de a alege un restaurant cu preparate vegane in momentul in care iesiti cu prietenii in oras sau daca nu stiti ce retete sa mai preparati, am facut o mica munca de cercetare pentru a va usura luarea deciziilor.

Ghidul veganului

Ghidul veganului Partea I: “Alegeti sanatos si fiti informati!”

| Blog | No Comments

Ne-am gandit zilele acestea ca ar fi bine sa punem la dispozitia dumneavoastra cat mai multe informatii care pot tine locul unui ghid al veganului. Ce inseamna aceasta dieta? Pe ce principii se bazeaza? Ce este bine sa mancam?

Yes Chips. New Chips. Good Chips

| Blog | No Comments

Ne-am innoit cu mici gustari si va asteptam pe la Camara cu Merinde sa le testati. Avem o gama noua de chipsuri, excelente pentru rontaielile dintre mese. Linte, chilli, mazare. Cam acestea sunt ingredientele care dau savoare gustoaselor Yes Chips.

Regimul raw vegan reda vieti

Regimul raw vegan reda vieti

| Blog | No Comments

Zilele acestea am rasfoit cartea lui Ernst Gunter pe tema alimentelor crude care hranesc si vindeca totodata, intitulata “Hrana vie. O speranta pentru fiecare”. Este o carte pe care o recomand tuturor persoanelor care doresc sa urmeze un regim raw vegan.

Schock`s, pentru o gustare bogata in fibre

Schock`s, pentru o gustare bogata in fibre

| Blog | No Comments

Semintele de in, susanul, semintele de dovleac, nucile, migdalele si fructele, toate va ofera o cantitate semnificativa de fibre. Acesti nutrienti esentiali va ajuta sa va mentineti sanatatea sistemului digestiv, contribuie la o buna digestie a alimentelor si mentin un timp indelungat senzatia de satietate. Par un aliat de nadejde pentru sanatate, nu-i asa?!

Patru retete delicioase pe baza de hrisca

Patru retete delicioase pe baza de hrisca

| Blog | No Comments

Hrisca este atat aliment, cat si medicament. Are un gust delicios, parfumat si este extrem de hranitoare. Daca alegeti sa consumati preparate pe baza de hrisca, veti oferi organismului o ploaie de elemente nutritive. Acest aliment are in compozitie proteine, fier, calciu, zinc, magneziu, seleniu, vitamine din complexul B, antioxidanti si aminoacizi esentiali.

Comentarii

comentarii

Camara cu Merinde
Bd. Mamaia nr. 180
Constanta, CT 900540
Romania