TOP 5 cele mai vechi alimente cu proprietati curative

Autor: 31/07/2017 Blog
TOP 5 cele mai vechi alimente cu proprietati curative

Numeroase plante au fost descoperite de stramosii nostri si au fost folosite de-a lungul anilor pentru vindecarea ranilor, pentru a trata diverse afectiuni si, de ce nu, pentru mentinerea tineretii… fara batranete.

Plantele medicinale si-au castigat in timp notorietatea, sunt folosite cu succes si in zilele noastre, iar stiinta continua sa ne surprinda cu noi beneficii ale acestora.

Imi amintesc chiar un citat celebru al lui Benjamin Franklin care suna cam asa: “Cel mai bun doctor ofera intotdeauna cat mai putine medicamente”. Cheia vindecarii nu consta in pastile, ci in ambitia de a ne hrani sanatos, de a duce o viata bazata pe preventie.

  1. Am putea incepe cu maslinele care au fost promovate chiar de parintele medicinei, Hipocrate.

    Acesta le recomanda pentru tratarea ulcerului, iar sucul stors din masline proaspete era indicat pentru tratarea mai multor boli cronice.

    In timp, cercetarile au continuat si s-a dovedit ca maslinele au multe alte proprietati terapeutice, precum cele digestive, cicatrizante, astringente, nutritive si emoliente.

    Nu intamplator am asezat maslinul pe locul intai, tinand cont ca de mii de ani acesta reprezinta simbolul pacii, al intelepciunii, al fericirii si chiar al credintei.

  2. Musetelul este o alta planta folosita cu mii de ani in urma in tratamentele naturiste.

    Uleiul volatil din extract de musetel are proprietati antiinflamatorii, anestezice, dezinfectante si antispasmodice. Ceaiul de musetel este un bun pansament gastric si este recomandat pentru tratarea tuturor afectiunilor stomacului. De asemenea, este recomandat pentru ameliorarea bolilor intestinale.

  3. Patrunjelul, un aliment atat de comun si, cu toate acestea, atat de benefic pentru sanatatea organismului.

    Acesta este folosit cu succes in China pentru tratarea afectiunilor ficatului si pentru curatarea ochilor. Oamenii de stiinta au dovedit ca patrunjelul contine luteolina, substanta ce protejeaza ochii de radiatiile UV.

    Este important sa retinem ca patrunjelul contine mai multa vitamina C decat lamaia si are in compozitie multe alte vitamine, precum A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, K si E. La capitolul elemente nutritive patrunjelul sta chiar foarte bine. Acesta este o sursa importanta de proteine, calciu, magneziu, fier, fosfor, sodiu, potasiu, glucide, lipide si flavonoizi.

    Cu aceasta armata de elemente hranitoare, patrunjelul reuseste cu succes sa lupte impotriva infectiilor, asteniei, tulburarilor de circulatie, reumatismului, afectiunilor ficatului, hipertensiunii, anorexiei si astmului bronsic.

    Patrunjelul este un aliment potrivit pentru orice dieta avand in vedere ca ofera senzatia de satietate.

  4. Sucul de morcovi era nelipsit in copilarie.

    Si bunicii mei au fost indemnati de parintii lor sa manance frecvent morcovi pentru a beneficia de o vedere agera. Probabil ca si bunicii bunicilor erau la randul lor sfatuiti de familie sa consume acest aliment pretios.

    Aflati ca pe langa puterea de a mentine sanatatea vederii, morcovii sunt recunoscuti pentru tratarea anemiei, enterocolitei, ulcerului gastroduodenal, reumatismului, afectiunilor pulmonare si abceselor.

    Sa nu uitam ca morcovul este prima leguma care se introduce in alimentatia bebelusilor odata cu inceperea diversificarii alimentatiei. Acest aspect spune multe lucruri despre beneficiile morcovilor.

  5. Haideti sa vorbim si despre un fruct. Rodia mai este cunoscuta si sub denumirea de fructul zeitelor si a fost mereu considerata un simbol al sanatatii, al fertilitatii si vietii vesnice.

    Inca din cele mai vechi timpuri aceasta a fost utilizata in scopuri curative datorita bogatiei de minerale, aminoacizi si vitamine din compozitie.

    Rodia contine iod, calciu, magneziu, siliciu, fosfor, potasiu, fier, mangan, sulf, crom, cupru, aluminiu, nichel, litiu, vitaminele A, C, B1, B2, B6, B12, E si P. Sucul de rodie este utilizat pentru recuperarea postoperatorie a organismului, contribuie la tratarea aterosclerozei, astmului, anemiei, tulburarilor aparatului digestiv si ajuta la intarirea imunitatii.

    De asemenea, sucul de rodie contribuie la tratarea bolilor cardiovasculare si este un puternic antioxidant natural.

Am vorbit astazi doar despre cinci alimente cu multiple proprietati benefice pentru organism, insa natura este o sursa extrem de bogata in plante ce ne pot reda sanatatea. Va incurajam sa consumati cat mai multe dintre darurile naturii.

Ghidul veganului Partea a II-a: “Noi ce mancam?”

| Blog | No Comments

Daca va aflati in imposibilitatea de a alege un restaurant cu preparate vegane in momentul in care iesiti cu prietenii in oras sau daca nu stiti ce retete sa mai preparati, am facut o mica munca de cercetare pentru a va usura luarea deciziilor.

Ghidul veganului

Ghidul veganului Partea I: “Alegeti sanatos si fiti informati!”

| Blog | No Comments

Ne-am gandit zilele acestea ca ar fi bine sa punem la dispozitia dumneavoastra cat mai multe informatii care pot tine locul unui ghid al veganului. Ce inseamna aceasta dieta? Pe ce principii se bazeaza? Ce este bine sa mancam?

Yes Chips. New Chips. Good Chips

| Blog | No Comments

Ne-am innoit cu mici gustari si va asteptam pe la Camara cu Merinde sa le testati. Avem o gama noua de chipsuri, excelente pentru rontaielile dintre mese. Linte, chilli, mazare. Cam acestea sunt ingredientele care dau savoare gustoaselor Yes Chips.

Regimul raw vegan reda vieti

Regimul raw vegan reda vieti

| Blog | No Comments

Zilele acestea am rasfoit cartea lui Ernst Gunter pe tema alimentelor crude care hranesc si vindeca totodata, intitulata “Hrana vie. O speranta pentru fiecare”. Este o carte pe care o recomand tuturor persoanelor care doresc sa urmeze un regim raw vegan.

Schock`s, pentru o gustare bogata in fibre

Schock`s, pentru o gustare bogata in fibre

| Blog | No Comments

Semintele de in, susanul, semintele de dovleac, nucile, migdalele si fructele, toate va ofera o cantitate semnificativa de fibre. Acesti nutrienti esentiali va ajuta sa va mentineti sanatatea sistemului digestiv, contribuie la o buna digestie a alimentelor si mentin un timp indelungat senzatia de satietate. Par un aliat de nadejde pentru sanatate, nu-i asa?!

Patru retete delicioase pe baza de hrisca

Patru retete delicioase pe baza de hrisca

| Blog | No Comments

Hrisca este atat aliment, cat si medicament. Are un gust delicios, parfumat si este extrem de hranitoare. Daca alegeti sa consumati preparate pe baza de hrisca, veti oferi organismului o ploaie de elemente nutritive. Acest aliment are in compozitie proteine, fier, calciu, zinc, magneziu, seleniu, vitamine din complexul B, antioxidanti si aminoacizi esentiali.

Comentarii

comentarii

Camara cu Merinde
Bd. Mamaia nr. 180
Constanta, CT 900540
Romania